Kasa

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepiry

tel: 22 243 54 84

email: kasa@mteatr.pl

Udostępnij

Nowy Rok z muzyką

Koncerty Noworoczne to piękna europejska tradycja, która pozwala rozpocząć Nowy Rok w niezwykłej oprawie. Do najsłynniejszych należą wiedeńskie Koncerty Noworocznych, których tradycja sięga 1939 roku. Dziś – transmitowane na cały świat za pośrednictwem radia i telewizji – gromadzą rokrocznie publiczność z ponad 70 krajów, której liczebność szacuje się nawet na 50 milionów. W Polsce do najpopularniejszych koncertów noworocznych należy organizowany już po raz 15. Koncert Noworoczny Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury. Już niedługo, tradycyjnie 1 stycznia, o godz, 18 w Filharmonii Narodowej w Warszawie można będzie usłyszeć najpiękniejsze arie i duety operowe, operetkowe i musicalowe, a gospodarzami koncertu będą Agata Konarska oraz Ryszard Rembiszewski.

Tegoroczny koncert zapowiada się bardzo ciekawie. Podczas XV jubileuszowej edycji usłyszymy w dwóch częściach koncertu utwory pochodzące m.in. z oper: "Cyganeria" G. Pucciniego, "Carmen" G. Bizeta, operetek: "Hrabina Mariza" E. Kalmana,"Wesoła Wdówka", czy musicali: "Evita" A. L. Webbera, J. Bock "Skrzypek na dachu" w wykonaniu największych gwiazd polskich scen operowych i operetkowych. Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Basema Akiki tego dnia, nie zapominając o zwyczajach noworocznych, wykona również utwory z repertuaru rodziny Straussów.

Osobowości na scenie

Zaproszenie do koncertu przyjęli znakomici soliści, znani nie tylko z polskich scen operowych i musicalowych, ale także z licznych występów zagranicznych, festiwali i konkursów.  

Należy do nich Grażyna Brodzińska, nie bez kozery nazywana Pierwszą Damą Polskiej Sceny Muzycznej, znakomita aktorka i tancerka, która króluje na scenie i podbija serca publiczności na całym świecie.  Zagrała wiele pierwszoplanowych ról w operetkach, musicalach i komediach muzycznych, między innymi: Hannę Glawari w operetce pt. „Wesoła wdówka” Franza Lehara, Sylwię Varescu w operetce pt. „Księżniczka Czardasza”  Emmericha Kalmana,  Dolly  Galagher Levi w musicalu pt. „Hello Dolly” Jerry Hermana, czy  Elizę Doolitle w musicalu pt. „My Fair Lady” Fredericka Loewe.

Wyjątkową ozdobą Koncertu Noworocznego będzie Małgorzata Walewska,  laureatka oraz finalistka wielu międzynarodowych konkursów m.in.: A. Krausa w Las Palmas, L. Pavarottiego w Filadelfii, S. Moniuszki w Warszawie i Belvedere w Wiedniu. Artystka wystąpiła na ponad 30 scenach słynnych teatrów m.in: Teatro Real w Madrycie, Teatro dell’Opera w Rzymie, Seattle Opera, San Francisco Opera, Grand Théâtre w Luksemburgu, Finnish National Opera w Helsinkach, Washington National Opera i Baltimore Opera.

Przed publicznością zaprezentuje się sopranistka Katarzyna Mackiewicz, która współpracuje m.in. z Teatrem im. Stanisławskiego i Nemirowicza-Danczenko w Moskwie (Violetta w Traviacie Verdiego), Operą Tatarską w Kazaniu (m.in. Pamina w Czarodziejskim flecie Mozarta i Micaëla w Carmen Bizeta) oraz Teatrem Komedii Muzycznej w Sankt Petersburgu (m.in. Hanna Glawari w Wesołej wdówce Lehára). 

Na scenie zobaczymy także Andrzeja Lamperta, który dwa lata temu został laureatem XI Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy. A w 2018 otrzymał nagrodę im. Zbigniewa Grucy „Dziennika Teatralnego” oraz „Złotą Maskę” za rolę wokalno-aktorską Romea w spektaklu operowym „Romeo i Julia” w Operze Śląskiej. Warszawska publiczność oczekuje również występu Rafała Siwka, artysty, który we wrześniu 2018 tytułową partią w Borysie Godunowie Musorgskiego otworzył sezon Teatru Bolszoj w Moskwie, a w styczniu br. na zaproszenie Placido Domingo wystąpił w gali verdiowskiej w Filharmonii Paryskiej.

Wyjątkowym gościem noworocznej imprezy będzie Gary Guthman – amerykański trębacz od lat mieszkający w Polsce, który współpracował z taki sławami jak Tom Jones, Paul Anka, Dionne Warwick czy Aretha Franklin. Polskiej publiczności dał się poznać jako autor „Concerto Romantico” na harfę i orkiestrę symfoniczną (prawykonanie w 2018 w Filharmonii Zabrzańskiej), „Kaddish” (prawykonanie w 2018 na festiwalu Warszawa Singera) oraz dziewięciu utworów jazzowych do poezji polskiego poety Mirona Białoszewskiego wydanych w czerwcu 2019.